8 Eyl 2011

İstanbul Seni Mahvetmiş...


Dün, eşimin teyzesiyle Cevahir AVM'de buluştuk. Yol beni mahvetti. Önceden bunun iki katı zorlukta ve uzunlukta yolları her gün gidip gelen ben, helak oldum resmen. Neyse, giderken de gelirken de metrobüste dikkatimi çeken bir şey oldu. Genci yaşlısı bütün kadınlar ayakta, +5 yaş altı bütün erkekler yayılmış oturuyor. Nerde kaldı sizin erkekliğiniz, yiğitliğiniz, delikanlılığınız? Hani kadını kendinizden zayıf görüyordunuz? Niye kalkıp yer vermiyor erkekler bayanlara? Hani daha dayanıklıydınız beyler? Kınıyorum hepinizi, yazıklar olsun size. Bi de metrobüse, otobüse binerken koca koca adamlar beni bi  ittiriyorlar. Üstümden geçecek kolayını bulsa adam. Hayır yani, Allah'ın öküzü, içeride senin bana bir centilmen olarak yer vermen lazım. Ne itekliyorsun??

Neyse dönüşte Avcılar'dan otobüse binecem. Son duraktayız. Durağa gittim. Sıra falan yapmamışlar. Herkes kendi halinde. Gezenler, oturanlar, sigara içenler. Kaldı ki zaten 6-7 kişi var durakta. Benden sonra da birkaç kişi geldi. En fazla 15 kişi varız. Otobüs durağa yanaştı, kapının önüne yığıldılar. Sıra falan yine yok. Ama bir yığılma var, çok komik böyle. Ben de eski bir İstanbullu olarak sıranın önlerine doğru geçtim, ki benden sonra gelen iki tane kapalı abla 3.sıraya yerleşmişti bile. Kucaklarında bebekleri vardı, bana anormal gelmedi öne geçmek istemeleri. Neyse tam binilecek, ön sıralarda bir adam bana kaş göz işaretleri yapmaya başladı, "noooluyo" diyor kendince... Ben de bir şey mi var dedim. Adam bana "sıra var" diye çemkirdi. Ben de "geldiğimde sıra falan yoktu, otobüsü görünce yığıldınız"dedim. Bu sırada amcanın önündeki tiki kızımız "bordaan şoraya doooru sıra vağğrr" diye açıklamasını ihmal etmedi sağ olsun. Hayır, ben zaten sıra olması taraftarıyım. Çünkü zaten 10dk.da bir kalkan bir hatta, oturamayacağım otobüse binmeyi kesinlikle istemem. Herkes sıradan biner, bana yer kalmadıysa ben bir sonraki otobüsü beklerim. Yıllarca böyle gidip geldim üniversiteye. Benim kızdığım, ortada olmayan bir sıradan, açıkgözlülük ve sürat ile kendisine haksız çıkar elde etmiş insanların pişkinliği... Hayır bi de laf sokuyosun utanmadan. Neyse sonra ben bu amcaya "içeride sizin bana yer vermeniz gerekir zaten, ben bir bayanım. siz otururken ben ayakta mı gideceğim" dedim. Kaldı ki, başta da dediğim gibi, yer bol/kişi sayısı az. Ulan zaten oturacaz hepimiz. Ben lafı daha fazla uzatmak istemediğimden sıranın en sonuna geçtim. Sonra otobüsün kapıları açıldı, bindik. Adam en ön koltuğun koridor tarafına oturmuş, cam kenarını da bana ayırmış. Manyak mıdır nedir? Tuttu kolumdan ben geçerken, "gel buraya otur"falan diye ısrar ediyor. Hayır diyorum, kolumu da kurtaramıyorum. Tersledim en sonunda. Geçtim en arkanın bir önüne,  oturdum. Oturduğum an gözlerimden yaşlar süzülmeye başladı. Hayatta böyle salakça şeyler için ağlamam. Ama hem bu şehre geri dönmüş olmak, hem günü yorgunluğu, stresi, hem de insanların ne kadar pislik olduğu düşüncesi sinirlerimi boşalttı sanırım. Oturduğum yerde bir 10 dk ağladım sessizce. Neyse ki güneş gözlüklerim vardı, kimse görmedi ağladığımı. Sanırım :)

Neyse işte böyle. Bunları yazarken aklıma başka bir sık geçen hat otobüsünde yaşadığım saçmalıklar silsilesi geldi. Bu da yine indirimli hattı. Metrodan kalkıyordu işte. İş çıkış saatlerinde 15 dk.da bir geçen bu hatta, bir keresinde insanlar öyle bir doluşmuşlardı ki, zaten eski olan otobüsün orta kapısı bunca basınca dayanamayıp ellerinde kalmıştı. Kapının bir kanadını bir kişi, diğer kanadını bir başka kişi tutuyordu. Biri inmek için düğmeye bastığında kapıyla beraber aşağı iniyorlardı. Ben indim ara duraklardan birinde. Kapı noldu bilmiyorum yani :) Hatta bazı sabahlar, derse geç kaldığımızda biz de bu dopdolu otobüse binmek zorunda kalırdık arkadaşımla. Ayakta durmamıza, otobüs onca sallanmasına/sarsılmasına rağmen hiçbir yere tutunmadan ve düşmeden gelirdik metroya. Çünkü otobüste düşebileceğimiz bir hava boşluğu dahi yoktu :)

Sizin var mı absürt otobüs anılarınız?

Bbye...

Not: Dün kullandığım hat 500T değildi. Zaten Avrupa yakasında yaşıyorum ben. İstanbul'daki toplu taşımacılığı bunun kadar güzel ifade eden başka bir görsel öğe olmadığı için bunu seçtim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder